Main menu
  • Aprilia Climber teszt

  • Beta Minitrial teszt

    2011-12-28 Szerda. A mai nap, habár az időjárás és a terepviszonyok engedtek volna egy kellemes motorozást, Barnabást kivéve senki nem élt a lehetőséggel.

     

  • Piaggio Free bemutatás

  • Suzuki DR250 teszt

  • Taki motoron

     

    Összeszedtem, hogy eddig milyen motorokkal volt szerencsém kicsit jobban összeismerkedni. A listát aluról kezd felfelé nézni, hogy lásd a fejlődést és a  visszafejlődést... ;)

     

    Babetták

     

     A IX. Budapest-Szeged offroad mopedrally-ra úgy döntöttem, hogy egy Babetta nyergébe vágok neki. Na, de Babettából egy rakatt típust gyártottak. Melyiket válasszam? 

    Hát ha már kihívás, akkor legyen nagy kihívás - így a legalkalmatlanabbank titulált mellé tettem a voksomat.

    Legyen egy merev vázas, nagy kerekű - az úgy nevezett Babetta 28 vagy Babetta 228-as. Hamarjába le is csaptam egyre - nem szép, nem gyors, nem erős, de mindene eredeti. ;)

    A végsebessége is... 28 km/h... egy órás karbiálligatás után ezt sikerült feltornáznom 40-re. Na, így már jó lesz. Erre nem elment a szikra... jaj. Feladom... Vagy mégse? ;)

     

    Közbe kéz alól jött még egy 207-es is - na az még jó. ;)

     

    A 228 és a 207 összehasonlításából - sajnos - egyértelműen a 207 jön ki nyertesen. Bár azt meg kell, hogy említsem, hogy nem túl sokkal. Mert hiába van jobb futóműve - a 228 se rossz, sőt: meglepően kényelmes. Amiben viszont egyértelműen alul marad, az a kb. használhatatlan fékrendszere - szinte semmit nem lassít. Életveszélyes.

    A forumokon olvastam egy kis átalakításon, mellyel már-már használhatóvá lehetett varázsolni, de akkor is: ezeket ilyen fékekkel hagyták forgalomba állni?? ;)

    A végsebességük kb. egy forma: kicsit több mint 40 (GPS-szel mérve), de a 228 inkább csak olyan 30 környékén érzi magát jól, ezzel szemben a 207 már-már végsebességgel is szépen duruzsol.

    A 207 világítás egyszerűen isetni - simán veri a mai robogók jelentős részét.

    Megéztem: a 228-on csak egy világító tekercs van, a 207-en talán három? Nem túl drága - lehet, hogy venni kellene a 228-ra is még és akkor talán az is okés lesz.

    Yakimoto 150 4T ATV, Quad

     

    Az Super Kawa kis quad - magam sem hittem volna - de nagyon a szívemhez nőt. Még egy éve sincs, hogy megváltam tőle, de már nagyon hiányzik. A kutyák sétáltatása a felázott feketeföldön - embert próbáló. ;) Egy-egy ilyen akció után a bicikli vagy a simson kerekeinek, sárvédőinek a kitakarítása órákat vett igénybe, nem beszélve arról, hogy fizikailag is nagyon megpróbáló. Alig haladsz - csak szopsz.

    Kell nekem újra quad, de akkor már olyan aminek normális sárvédője van, hogy ne rám hányja a sarat... Sokat nézegettem, keresgéltem. A végén már a sárvédő se lett volna fontos. ;)
    De ha már veszek, akkor legyen egy kicsit erősebb, mint a régi. Az 110 köbcentis volt. Mivel pénz az nem nagyon van, így max. a 150 köbösök jöhettek szóba. 200e alatt minden hirdetőnek írtam, hogy 100e... ;)

    Nagyon sokáig nem kart quadom lenni. De most már itt van - és túl van az első próbán. Erő az van - nem sok, de épp annyi, ami nekem kell... a hasmagassága egyszerűen csodás - lehetetlen vele felfeküdni. Mindenen átmegy - imádom. Sajnos a kerekek kb. 5 cm-rel szélesebbek mint a sárvédő - így természetesen tele van sárral a zsebem (szemem, szám) egy jó gurulás végére, de egye kutya... belefér. Robogó blokkos - csak irány váltó van rajta - elég nehézkes, de nem is használom, berakom előre menetbe és kész - így marad, ennyi. Az önindítója nagyon szépen dolgozik, de van rajta berúgó is. Leginkább dísznek, mert azzal még nem sikerült életet lehelnem bele, pedig próbáltam - ha már van. ;)

     

     
     

    Suzuki DR250 Djebel

     

    Alkalmi vétel volt - lecsaptam rá, de már elkelt... :(

    Már le is mondtam róla, amikor 3-4 hónap múlva hívott a srác, hogy az új tulaj kedvesének olyan betegsége lett, amitől belátható időn belül nem fog motorozni, így eladnák. Természetesen lecsaptam rá. Megegyeztünk. Előleg átutalva - ismerős. Majd májusba járnak erre - akkor elhozza.

    Ha itt lesz - írok róla bővebben, csinálok képet, videót. Addig csak az érzés van meg.

     

    Megjött - 2016.04.18. - kipróbáltam... nem ájultam el tőle. Azért valahol csak tudomásul kell venni, hogy ez egy 28 lóerős 250 köbös kis gép. Alapvetőn 80 környékén érzi magát a legjobban és kb. 120-ig lehet vele gyorsítani. Tettem ár egy viszonylag nagy plexit - izgatottan várom a felfedező utakat vele... ;)

     

    Simson S51E Enduró

      

    A mopedrally-k valahogy rajtam ragadtak, így úgy döntöttem, hogy a sok-sok éves tapasztalatok alapján én is beruházok egy olyan motorra, amellyel ezeket simán lehet tejesíteni. Előbb egy S51B-t vettem - ez bordó színű és három sebességes.

     

    De mivel Peti fiam elkezdte és nem sokára be is fejezi a segédmotoros tanfolyamot. És ha robogóval vizsgázna, akkor a vezetői engedélyébe is bekerülne az automata váltós korlátozás, így ezzel a motorral járt a tanfolyra, megszerette... szóval ezért vettem egy másikat is - magamnak.

    És ha már magamnak és ha már mopedrally, akkor eredeti endurót kerestem - szerencsére teláltam is egyet. 12 Voltos, tirisztoros, 4 sebességes... Kicsit lelakott, kicsit erőtlen is már - de majd megszereljük.

    Szeretem.

    El sem hittem volna, hogy ebben az ezeréves techniába ilyen sok fantázia van. A III. Őszi Mopedrally-t már ezzel csináltam meg.

    Mivel nagyon jól teljesített, így már el is döntöttem, hogy jövőre (2015) június végére szervezek egy erdélyi offorad túrát - csak mopedeseknek... ;)

    Az erdélyi túra nagyon jó lett - ld. http://www.takacsek.hu/index.php/mopedrally/372-erdelyi-mopedtura-2015


     

    Beta 260 triál

      

    Mivel a léghűtéses aprilia triál nem jött be, kénytelen voltam alami hasonló áru, de azért kicsit ütősebb triál túra után nézni, mert a rehabilitásom környékén nem szerettem volna súlyos endurókkal barangolni a srácokkal.

    Ez már vízhűtéses,  viszonylag modern technika. Különösebben nem jött be, de legalább boldogulunk egymással.

    4 liter plusz benzint víve kb. kibír egy naps endurós túrát. A saját tartálya 3,5 literes.

    Nem volt hosszú életű nálam, hajtókaros lett - szabadultam tőle.

     

     

  • Ütésálló, cseppálló okostelefon nagy készenléti idővel avagy a Landrover A8 bemutatkozik

    Úgy döntöttem, hogy meghallom a kor szavát és lecserélem a hagyományos telefonom egy érintőképernyős, okoskára...
    Nem volt egyszerű a választás, mert nekem elvárásaim voltak - és nem a trendiség volt a főszempont. ;)
    Szóval követelmények:
    - tudjon két hagyományos SIM kártyát kezelni.
    - minimum két magos proci
    - minimum 2GB RAM, min. 1 GB ROM
    - aktiv GPS
    - és a legfontosabb: kurva nagy aksi.

    Hosszas nézegetés után a kínai piacon kötöttem ki. Úgy látszik nincs normális igény valóban hosszú készenléti idővel rendelkező telefonra. Így egy origi kínai készülék mellett kötöttem ki.
    Ne kérdezzétek a márkáját! Ez még annyira kínai, hogy a márkajelzések közül is csak ezek után kerülne rá valamelyik.... ;)

    Szóval vettem egy hatalmas akkumulátort egy elfogadható képernyővel. A 3G kikapcsolása után, normál használattal 1 hetet simán kibír. Néha többet is.