Main menu
Nincsenek események

Többen kérdezték már, hogy a "Taki motoron" című cikkben megemlített Piaggio Liberty 50 4T-nél az elekromos vezérlő cseréjénél hogyan is oldottam meg, hogy az új vezérlő egységgel ne csak a gyárilag beállított 52km/óránál (GPS-szel mérve) többet lehessen menni.

Hangsúlyoznám, hogy ez az elektormos "fojátás" nagy valószínűséggel nem csak a sebesség korlátozására, hanem a motor élettartamának nővelése céljából volt beépítve, így eltávolítása valószínűleg a motor élettartamát is rövidíteni fogja - hiszen valójában egy fordulatszám korlátot vágunk ezáltal át, tehát a motorunk most már jóval többet fog percenként forogni, mint előtte - ebből adódóan nagyobb lesz a végsebessége is. Nálam ez - GPS-szel mérve - simán elérte 70km/h-t, sőt ha nem is jelentősen, de meg is haladta azt...

Na, de sok dumának híg a leve, nézzük  a lényeget!

1) A motor lábtartó részénél lévő szerelő ablakocska eltávolítása után hozzáférsz a gyári elektormos vezérlőhöz.

2) azt ki kell szedni (egy kábel köteg lecsatolása után, és egy csavar felengedés után...)

3) fogsz egy egyszerű fémvágó fűrészt, vagy fűrész lapot... ha nincs, akkor valami recés élű kés is jó lehet...

4) a képen jelezett helyen (a sarkától kb. 4 cm-re!) ejtessz a vezérlő műanyag oldalán egy kb. 2-3mm mély bevágást. Vágás közben légy óvatos, mert nagyon könnyen vágható az anyag, nehogy megszaladjon a kezed.
A lényeg az, hogy először átvágod a műanyagot, majd alatta egy elég vastag rézkábelt - a rézkábel elvágásán van a hangsúly. Ha óvatosan csinálod, akkor a rezet észre fogod venni, mert más az ellenállás és a forgácsa is... ugye...

5) takarítsd meg a vágást és ellenőrizd, hogy tényleg átvágtad-e...

6) a kitakarított vágást tösd fel FBS-sel vagy valami más, vízálló ragsztóval, mert a vezérlőt elég sok trutyi érheti.

7) visszaszereled, kirpóbálod és vigyorogsz...

A fójtás eltávolítása bármikor megszüntethető egy megfelelő vezető beiktatásával az így létrehozott résbe... persze a ragasztást, szigetelést ilyenkor is pótolni kell.