Main menu

Telefonvásárlás előtt dilemmák

Soha nem voltam híve a legújabb trendek követésének... Így az első okostelefonom se igazán volt okos. Mivel a motorozással, nomádkodással nehéz összeegyeztetni a csili-vili kütyüket, így az első okostelefonom egy Landrover A8 volt. Na, ilyet ne vegyen senki. Annak ellenére, hogy kb. 3 éve vettem és még mindig működik, lesújtó a véleményem róla. Maximum félévig használtam, amikorra rájöttem, hogy ez egy rakás szar. Ütés-, por és vízálló - tehát ideális túra telefon. DE napfénybe alig látszik a kijelzője, a GPS-e meg értékelhetetlen és mindezt tetézte, hogy amikor egyszer egy széken ülve kicsúszott a zsebemből, megjelentek a képernyőjén különböző csíkok. Nem tört, nem repedt... valami vezeték, csatlakozó mozdulhatott el. Elég volt... odaadtam a gyerekeknek - azóta is játszanak vele. (És tény, hogy strapabíró, mert még mindig működik, pedig ennyi idő alatt már mindent kikészítettek...)

Na, ezt követte egy Lumnia 435 dual. Olcsón vettem és iszonyat elégedett voltam vele. Az előző telefonnal nem hogy egy lapon, de még egy könyvbe sem szabad említeni. Akárki akár mit mond - ezek a Lumniák jó készülékek. És meglepően strapabírók is - legalábbis az esést bírják. Volt, hogy 2.5-3 m magasból esett betonra - semmi baja. A GPS-e meg tökéletes. Mondjuk napfénybe ez se az igazi és felbontása se a legjobb, de például a kihangosítása a lehető legjobb. Simán lehet vele kihangosítva úgy beszélgetni, hogy a túlsó oldalon észre se veszik... (nem úgy, mint pl. a Galaxy S5-ön, amit néha alapba sem lehet érteni...). Végül kb. 1-2 év használat után kaptam rá egy el nem utasítható árajánlatot, kénytelen voltam megválni tőle.

Eseménynaptár

Mercedes MB 100 izzítógyertya csere

Hát mivel én se találtam sehol leírást, így leírom... hátha másnak is gondot szokott az ilyesmi okozni... ;)

Mint már bizonyára tudtok róla, az Opel Frontera terepjáróm nem ment át a megbízhatósági vizsgán, így kénytelen voltam lecserélni. Hosszan és sokat töprengtem azon, hogy mi legyen a következő családi autó. Az tudni kell, hogy nem akartam sokat költeni a projektre, mert egyrészt nem is volt miből... másrészt itt áll a garázsba az asszony Skoda Octaviája, ami azért nem egy rossz kocsi. Szóval, ha minden kötél szakad, akkor van autó. Igen ám, de mi minden nyáron el szoktunk menni a nagy Romániába egy nagy-nagy családi kirándulásra. Na, erre az Octaviával tuti, hogy nem fogok vállalkozni. Valami iszonyat, hogy ennek az autónak mennyire kicsi a hasmagassága. Így aztán meg is volt a kiindulási alap:

- olcsó legyen (maximum 500e)
- legyen hasmagassága, hogy bírja a román alsóbbrendű utakat is...
- el merjek vele indulni egy több hetes erdélyi túrára is - fedélzetén a kiscsaláddal...

Az összeghatár miatt a terepjárók kiesetek. A személyautók közül leginkább a kombi wartburg játszott, fel is hívtam pár hirdetést, aminek az lett az eredménye, hogy rá kellett jönnöm, hogy ha megbízhatót keresek, akkor bizony bőven 300e felett kell még eme remekművekből is keresgélnem.

Így esett, hogy elkezdtem nézni az olcsóbb kis buszokat is. Találtam is egy klasz Fordot, itt Szegeden... kilencszemélyes, leharcolt, de olcsó... Na, az kell nekem. Elmentem megnézni - hát beindítani nem lehet, mert nincs benne aksi... az ajtót is csak bizonyos mozdulatokkal lehet becsukin és különben is... Szóval szépen lebeszéltem magam róla. Aztán itthon jutott eszembe, hogy az autót a kirándulásokon kívül még telente, munkábajárásra szoktam használni... Igen ám, de mi egy - vagyis inkább két - domb tetején lakunk. Télen ide farhajtással nem jön fel az ember. Nézzük az orrhajtású kisbuszokat...

Szóval szép lassan eljutottunk az MB100-ig. Pécsen hirdették, 480e-re.... Ezt már a telefonba sikerült 450e-re lealkudni. Itt szeretném felhívni a figyelmét azoknak az eladóknak, akik azt mondják, hogy szóba sem állnak olyan vevővel, aki a telefonba alkudozik, hogy végül megvettem az autót... és ha szóba sem állt volna velem, akkor meg nem vettem volna meg... érted??????????? Valószínűleg nem, mert ahhoz te túl sötét vagy - abba is hagyhatod az olvasást - ez nem neked szól. ;)

Ütésálló, cseppálló okostelefon nagy készenléti idővel avagy a Landrover A8 bemutatkozik

Úgy döntöttem, hogy meghallom a kor szavát és lecserélem a hagyományos telefonom egy érintőképernyős, okoskára...
Nem volt egyszerű a választás, mert nekem elvárásaim voltak - és nem a trendiség volt a főszempont. ;)
Szóval követelmények:
- tudjon két hagyományos SIM kártyát kezelni.
- minimum két magos proci
- minimum 2GB RAM, min. 1 GB ROM
- aktiv GPS
- és a legfontosabb: kurva nagy aksi.

Hosszas nézegetés után a kínai piacon kötöttem ki. Úgy látszik nincs normális igény valóban hosszú készenléti idővel rendelkező telefonra. Így egy origi kínai készülék mellett kötöttem ki.
Ne kérdezzétek a márkáját! Ez még annyira kínai, hogy a márkajelzések közül is csak ezek után kerülne rá valamelyik.... ;)

Szóval vettem egy hatalmas akkumulátort egy elfogadható képernyővel. A 3G kikapcsolása után, normál használattal 1 hetet simán kibír. Néha többet is.

Gumi méret váltás

Belső nélküli felnire gumiabroncs felrakás nomád körülmények között

Így is lehet... sőt... ;)

Alkategóriák