Main menu
Közeledő eseményeink közül kettő, többi az eseménynaptárban:
125-ös mopedekkel Erdélyországba (2020. Jul. 10. - 2020. Jul. 15.)
Bálnatúra 2020 (2020. Jul. 20. - 2020. Jul. 26.)

Szerveztünk egy Mecsek-kerülő Mopedtúrát a TBK keretén belül... Első körben 5 mopedes vállalta, hogy vállalja (Tibor Bajer, Róbert Sebők, Takács Tamás, Nagy Peti, és Zoltán Takács), majd jöttek kísérőnek robogóval (Tamás Bencsik, János Molnár). Plusz egy éjszakára bekukkant még (és hoz finom szalonnát) Tibor Nagy.
József Sándor Takács is elindult, de valahol a starthoz már igen közel, az otthonától meg már kellően távol elszarta magát a Simson kuplungja, így visszafordult.
Na, szóval 3 napra terveztük.
Első nap csak arról szólna, hogy az ország különböző pontjaiból elmegyünk a randi helyre... Szekszárdra. Van, aki autóval és volt aki talpon. Így hagytunk időt a távolról indulóknak: délután a 3-4 közöttre beszéltük meg a randi idejét, 4 órás indulással. Mindenki tudta tartani az időpontot.
A szekszárdi szőlőoldal azért jól megnyirbálta a lelkesedésünket... - többet toltuk felfelé a gépeket, mint amit ültünk rajta. Iszonyat mellbevágó volt. Maximum 24 km volt erre a késő délutánra betervezve, de még egy órával később se voltunk a starttól 4-5 km-re se... (ehhez azért egy defekt is kellett)
A Báti kilátónál megálltunk jól kilihegni magunkat, meg bevárni a defekttel küzdőket... nagyon hajlottunk arra, hogy itt sátorozzunk. De persze a robogósok - komolyan mondom, el sem tudom képzelni, hogy mitől hajtva... - még mentek volna. Legalább a Szálkai tóig menjünk el. Jobb lesz ott sátorozni. De persze azért már erősen búcsúzóban a nap - sürgősen indulni kellene. Bárjer barátunk elszontyolodva pakolta vissza, a már lebontott csomagjait, az éppen áttétel módosításon átesett Babettájára. Mondanom sem kell, hogy eltévedtünk... egy meredek lejtőn elfelejtettünk bevenni egy kanyart - aztán meg valahogy nem volt kedvünk vissza(fel)másszunk hozzá. Ezzel a lendülettel elveszítettük a lemaradó Bájért és az őt kísérő Tibor Nagy, de mivel Tibor erős helyismerettel bírt - nem sokat teketóriázunk. Elkezdtük keresni a legközelebbi aszfaltot. ;)
Szálkán - a helyi kocsmában - megvették a srácok az összes sört és nekiálltunk sátorhelyet keresni.
A szálkai tó alapvetően magánkézben van (ha jók az értesüléseink, a helyi polgármesteré), aki szerencsénkre nem tiltja a tó melletti sátorozást (addig, amíg a kijelölt strandon kellő a forgalom - gondolom...). Sokáig kerestük a helyet - de itt minden lejtett... egyszerre akár 2-3 irányba is.
Keresgélés közben egyszer a főút melletti szalagkorlát rossz oldalán csapattunk az alig 50 cm-es frissen vágott "patkán", mellettünk a meredek tópart, elég egy óvatlan mozdulat és a motor mosási is meglett volna... De kezdtünk kicsit pánikolni, mert lassan lámpával se lehetett látni rendesen.
Mázlink volt - egy csónak kikötő mellett találtunk rendes lejtésű partszakaszt, ahol árnyék is volt és a fűis ápoltnak tűnt. Elfoglaltuk.
Sátorállítás. Tábortűz. Beszélgetés.
Alvás.
Hahhooo...ha. - alvás.
Na, ez volt az első 20 km... és összesen kb. 180 km-t mentünk - szerinted?
Igen.

(a felvételeket közösen csináltuk...)