Main menu
Nincsenek események

1. taki [08/04/2009 17:24]
A terv: Röszkétől Balassagyarmatig megtenni úgy a távot, hogy 50km-nél többet ne érintsünk aszfaltos utat.

Jelentkezési feltételek:
- két-háromfős csapatlétszám, egyénileg nem indulhat senki, mert menetközben csak a csapattársára számíthat.
- csapatnak rendelkeznie kell GPS-szel, és azt használni is tudni kell!
- a motoroknak meg kell felelniük a mindenkori műszaki követelményeknek (rendszám, forgalmi stb..)
- krossz gumi nem ajánlott (ugye ezt a kressz is tiltja és a természetvédők is - de nem kizáró tényező... csak ezért ne cserélj), lehetőleg enduró gumival gyertek - mutassuk meg, hogy így is lehet!
- köbcentiméretre vonatkozó korlát nincs. Jöhetsz bármivel, ami gurul. Én egy gas-gas pamperával fogok menni.
- felelősségteljes viselkedés, semmi állatkodás, a természetvédelemi és magánterületek tiszteletben tartása, és egész úton való kulturált viselkedés - ha ez nem megy, el sem gyere.

A javasolt útvonal trackjét induláskor mindenki megkapja, de jó néven vennénk, ha saját tervezésű nyomvonalakkal is találkoznánk.
Mivel a táv meglehetősen hosszú így elképzelhető, hogy egy kicsit egyes csapatoknak éjszakába nyúlóra fog sikerülni. Készüljetek fel a sötétbe motorozás élményére is. Ezt minél jobban elkerülendő valószínűleg már hajnalban el fogunk indulni (persze engem meggyőzhettek egy 9-es indulásról is...), így a távolról érkezőknek Szegeden tudunk szállást biztosítani (ennek érdekében keresd RedMary-t itt a tagok között).
Az útvonal kijelölésében nagy szerepet játszó Törzstagoknak ezúton is szeretnénk megköszönni a munkájukat és természetesen ők akár egy csapatot is alkothatnak, ha akarnak (Kovrob, PalloGabi, FekitiTibi, Szerénységem).

2. orni [08/04/2009 17:24]
Néhány adat az útról.
~7:30 magasságában indultunk Takitól
14:00 órakkor indultun el Taki szüleitöl Ladánybenéből.
21:30 ra érkeztünk B.gyarmatra

A monori Mol benzinkútig 46 km/h átlag volt a tiszta menetidő
Ez Dunakeszire már 45. re csökkelnt, és Balasagyarmatig 42 hm/h lett. Ha az utolsó 14 kilómétert nem köves uton tettük volna tettük volna meg akkor tuti lement volna 40-re is.
A sötétben mér nagyon nehezen tájokozdtunk, gyengén világitott a lámpa. A táv összessen 374 km volt.
Kisebb sérülésekkel, és javításokkal megúsztuk az utat. Én hátsóként pormaszkban mentem, mert hatmas volt a por.

3. zoltan [08/04/2009 21:29]
sziasztok!tanácsot szeretnék kérni h milyen gumikat használtok az ilyen turáitokra.Nekem is van motorom és én is motorozok.Szeretem az ilyen turákat de akarmilyen gumival nem lehet megindulni.Nekem egy kawasaki klr 650-esem van.Várom a válaszotokat előre is köszönöm Zoltán romániából,székelyudvarhelyről!

4. taki [08/05/2009 06:51]
Szia Zoltán!
Hát erre  a túrára nagyon rutinos társaság jött el... olyanok, akik nem nagyon adnak a gumira (ezt úgyis mondhatom, hogy náluk inkább csak az a lényeg, hogy legyen benzin a tankban...)
A hondán valamilyen krossz gumi volt (talán mitas?), a KTM-en se cseréltek gumit ezért az útért... maradt ott is a krossz gumi, ha az enyém lett volna, akkor elől Mitas EF08, hátul C04, A DRZ-n sima normál enduró gumi volt: mitas E07.
Amúgy ha terepen közlekedsz, akkor bármilyen motorra megéri megvenni pl. azt amivel a ktm ment... persze ez aszfalton már-már használhatatlan lesz. Ha aszfalton használod, akkor a legolcsobb választás a drz-jé, de az terepen harmatgyenge...

És akkor végül itt egy olyan javaslat, ami terepen és aszfalton is megállja a helyét, ellenben mindkét helyen kompromisszumokra kényszerít:
- a legolcsobb: Mitas E09 (elég bütykös, de elég nagy felületű... igy kb. 50-50%ban alkalmas terepre és aszfaltra is...)
- legtartósabb: Continental TKC 80 Twinduro a hátulját kb. 8e-nél kell cserélni, az eleje kibír két hátsót...
- a jobban tapad: METZELER Karoo ellenben jobban is kopik...
Hát kb. ezek a vegyes használatúak... terepen ne várj tőle csodát, de a sima enduró gumiktól, azért jóval jobbak... aszfalton meg nem kell velük a lábtartót koptatni egy-egy döntésnél....

Ha többet jársz aszfalton és inkább csak le-lemész terepre, akkor talán ésszerűbb lenne az alábbiak közül választani:
- legolcsobb: mitas E07
- ez is olcsó és sokak szerint jobb: K60 TL Heidenau
persze, ha a pénz nem számít, akkor vannak nagyon jó márkás termékek is... ;)

Mindenesetre - sok sikert a választáshoz, nem lesz egyszerű. ;)

5. zoltan [08/05/2009 13:17]
köszönöm szépen a javaslatodat,köszönöm hogy időt szántál rám.Azért mertem tanacsot kérni töletek mert mint látom elég sokat mentek, és egy erdélyi út során az ember sokat tud tapasztalni gumik terén, és ez a túra ahogy láttam vegyes volt,aszfalt és terep egyaránt és nekem ez felelne meg a legjobban mert mind a kettőt nagyából egyaránt hasznalom.Mégegyszer köszönöm szépen és tovabbi sok jó túrát nektek.Szia!

6. Laci [08/06/2009 22:06]
Gratulálok mindenkinek!

Sajnos 2 hete sikerült egy negyobbat buknom egy crosspályán. bordarepedés lett a vége..a dr-is gyengélkedik. Jövőre remélem én is csatlakozni tudok.

Taki! Gyógyulgatsz már?

7. taki [08/07/2009 06:29]
Laci: hát a szervezetem teszi a dolgát... ;) Tegnap voltam kontroll röntgenen, ahol lebasztak, hogy máskor nem robogóval menjek félholtan ... de a lapockát leszámítva már-már jól vagyok. A bordatörés annyira nem ütött ki, azt már megszoktam, de sajnos a bal lapocka miatt a balkezemet nem tudom felemelni csak úgy, hogy a jobbal rásegítek... igy elég muris pl. indulásnál rá kell tennem a kormányra... a bukó be- és kikapcsolása egy kézzel szintén érdekes és hadd ne soroljam... Szóval lábadozom és rohamosan javulok, de ez még messze nem az igazi. ;)