Main menu
Nincsenek események

Gyuri barátunk most vett egy XT600 Tenerét - ki kellene próbálni a hétvégén. Az idő is jónak ígérkezik. Az új bukó is megjött...

Menjünk!

Nézzük meg, hogy ennek az enyhe télnek ellenére is van-e még hó a Pádis fennsíkon. Persze nem mertem elmondani a tervet, mert elsőútnak kicsit ütős... így csak szép lassan csepegtettem az infókat - de nem hátrált meg. Gyuri, a hős!

Vasárnap reggel 7:40-kor startoltunk a szegedi Shell kútról. Nem nagyon siettünk, mert a sarkadi MOL kútnál 9:30-ra megbeszélt randink előre láthatólag csúszni fog. Ugyanis a harmadik résztvevővel - Tündével - reggel 6:40-kor még a facebookon értekztem. Szerintem esélye se volt ennyi idő alatt Pestről leérni Sarkadra. Szépen komótosan mentünk. Útközben egyszer-egyszer megálltunk szerkót igazítani, még egy réteget felvenni, elvakarni a jeget a plexiről... stb.

 

9:28-kor csekkeltünk a kúton. Tünde sehol. Küldött egy SMS-t, hogy most tankolt épp valahol... megnéztem - van még időnk.

Így kényelmesen tankoltunk, majd felkerestük a vasárnapi zárvatartás következtében egyetlen nyitva lévő boltot, ahol bevásároltam a túrára. Amúgy azt terveztem, hogy majd románba veszek valamit, de ha már van időnk ugye... A bolt keresése közben feltűnt egy hamburgeres is - így izibe meg is reggeliztünk. Majd vissza a kútra - a várakozás unalmas perceit Gyuri - a nagy hohohohóóóóó - a szomszédos tópartján horgászó emberkék molesztálásával töltötte.

 

És aztán megjelent a sárga veszedelem - jött Tünde. Kicsit rágémberedett az XT-re, de még élt... Hagytunk neki egy kis időt, hogy felengedjen - aztán irány a határ.

Az ellenőrzés részletes és alapos volt. Nem csak a személyiket kérték el, hanem a vezetői engedélyeket is megnézték, sőt a forgalmikat is egyeztették a rendszámtáblával. A zöldkártyákat is elő kellett keresni.... sőt! Tündének még vetkőznie is kellett... mert a símaszk alatt nem látták a csodás pofikáját. ;)

A román szakasz kellemesen telt. Jókat döntögettünk... élveztük az endurófutóművek által kisimított - amúgy pocsék - aszfalt nyújtotta kalandot.

12 után fordultunk rá a Pádisra vivő útra. Gyuri bőszen jelezte, hogy ez eddig 5 órát vett igénybe - hogy lesz ebből hazaérkezés...?

Boga telep után is szép, száraz út fogadott... nem lesz itt baj. Bár távolabbról azért még láthatóak voltak a hó födte csúcsok... Haladtunk. A hószórók apró kavicsain csak néha-néha csusszant meg a kerék...

Aztán megjelentek az út két oldalát kísérő erdősorban hófoltok... majd az összefüggő hótakaró. Az utat nem tisztították. De szerencsére a feljáró autók már aszfaltig lekoptatták a keskeny keréknyomot. Abban egyensúlyoztunk. Nem sokáig.

Fentebb - a hidegebb részeken - már nem olvadt meg a hó a keréknyomon se. Összefüggő hóréteg borította az úttestet. Vissza kettesbe és alapjárat környéki gázzal - nehogy kikaparjon... szép komótosan haladtam. A glavoji elágazásnál megálltam - bevárom a többieket. Persze Gyuri traktormintás hátsójának nem sok esélyt adtam a hóba, de Tünde full krossz gumival jött... Csináltam pár képet.

Nem jönnek.

Visszafordultam - az összefüggő havas részen kb. 100m-t sikerült nekik megtenni - főleg tolva. Nem fogtak a gumik.

Ráülök a kis XT-re, óvatos gáz ki... és semmi. A motor áll egy helyben, alig észrevehetően vibrál valami alattam... forog a kerék. Tapadás nulla. Hihetetlen. Hátra ülök, rugózok párat... 1-2 m - ennyi. Ezzel itt nem megyünk fel. Akkor ennyit erről.

Már megint kiderült, hogy nem a motor, nem is a motoros... leginkább a gumi számít. Hihetetlen, hogy milyen sokat.

Megkérem őket, hogy csináljanak már egy felvételt az tenerémről, ahogy megy a havon - legyen már egy haladós képünk is. Megfordulok - lazán megy a motor. Tol, tapad ... sima ügy. Visszaérve kiderült, hogy nem lett lenyomva a rec-gomb. Megyek újra... belefér. ;)

Boga után egy kellemes domboldalban megebédelünk. Tünde mondja, hogy ha már a krossz gumikat hozta - menjünk már egy kicsit terepen is. Nagyon nem akar beleférni az időbe, de egye kutya.

Gurahontot megcélozzuk terepen. Kellemes a tapadás. Van sár, de nem igazán csúszik. Kezd összeállni - már-már tapad. Ettől függetlenül azért ütős részeken is mentünk, néha előkerült a fényképezőgép is. De leginkább haladtunk.

A nyomvonalat már sokszor bejártam a tapasztalt nagy motorosokkal - nem dicsekvésnek szánom - de Gyurival az égvilágon semmi bajom nem volt terepen. Jobban jött, mint az egy-két évet már terepen lehúzott nagymotorosok többsége. Sőt... Le a kalappal. Első túrának, ilyen körülmények közt, ilyen gumival... - ügyes. Ezennel terepmotorossá nyilvánítjuk. Csak néha sírt a szája, hogy saras lesz a motorja... de erről majd leszokik. ;)

Gurahontnál elváltunk. Tünde Kisjenő felé vette az irányt, mi Aradnak mentünk tovább.

A világosi vár környékén éreztem egy kis bizonytalanságot az erőben... így amikor feltűnt a benzinkút gondolkodás nélkül tettem ki az irányjelzőt. A kútra már álló motorral gurultam be. Ezt így kell csinálni. ;)

390 km-t ment el egy tankkal a Yamaha XT600Z Teneré 1VJ típusa... ez kb. 5 literes fogyasztásra utal. Gyuri is tankolt, neki 6 fölé jött ki a 500-as 3VJ fogyasztása, de már vásárlásnál jelezték, hogy beállítást igényel a karbi.

Ezek után meg se álltunk hazáig. Sőt itthon se... még jó hosszan brummogtunk a paplan alatt...

Szép volt, jó volt. Köszönöm!

 

Tünde 6:40 és 23:00 közt 777 km-t tett meg a XT 225 Serow nyergében.

Gyuri: 7:40 és 19:40 közt 502 km-t tett meg a XT600Z tenere nyergében.

Képek: https://www.facebook.com/takacsek.hu/posts/1741408526088503

Hozzászólások   

0 #1 Kendi 2016-02-29 21:50
Über kemények vagytok!

Főleg a hölgyversenyző Tünde !
Sejtettem én, hogy vele lesz a túra Xt 225 -el, de megvallom férfiasan én megrettentem a 700+km től egy nap alatt. Rossz vállal.

Gyuri Bának szép a mocija Gratula, fogunk még együtt csapatni :-*

Takács úr, magánakmintha egészen kopott lenne a hátsó gumija jól látom? Hogy lehetséges az, hogy felment a havon is és a krosszgumis xt225 meg nem? oszt miért nem?
Azzal szoktak hardozni is az elvetemültebbek....
Idézet

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés