Main menu
Nincsenek események

Kezdjük az elején. Taki említette, hogy lesz megint kóbor bakancsos túra. Mivel már hallottam róla és mindig nagyon jó szokott lenni így elhatároztam, hogy elmegyek. Felmerült bennem, hogy motorral megyek de nincs kiforrva meg kedvem sem nagyon volt felmálházni a motort meg motoros ruhában sétálgatni. Egyszer csak meglátom a legnagyobb közösségi oldalon, hogy Bencsik Tomi kiírt valamit, mit is írt volna ki minthogy jön a kóbor bakancsosra Transporterrel. Már írtam is neki, stip stop első ülés. Mivel csak ketten voltunk a 9 személyes Transporterre volt még hely. Utolsó előtti napon Tünde jelezte, hogy jönnének ők is négyen. Meg is volt a kis csapat innen indulnak be az események.

Csütörtök:

Elindultam motorral Adonyból Gyöngyösre felcuccolva csütörtökön Tomi barátomhoz mert mondta estére elszállásol és reggel tudunk együtt indulni. Gyöngyösön leraktam az összes csomagom és a Mátrában motoroztam egy kicsit a jó időben biztos ami biztos. Vissza értem sötétedésre kicsit pakolásztunk kis pálinka utána alvás. Közben Tomi lebeszélte Tündével, hogy reggel 10 kor találkozó a megbeszélt helyen ahova a többiek is jönnek.

Péntek:

Reggel kelés pakolászás kocsiba be a tervezett indulás előtt fél órával elindultunk. Az út jó hosszú volt Gyöngyösről Békéscsabára időben is meg távban is mert nincs autópálya. Félúton kis boltban bevásárlás jól haladunk. Egyik faluban a nagy beszélgetésben bele szaladtunk egy védába reménykedünk, hogy nem lesz csekk. Békéscsabától 15-20 km re csörög a telefon. Tünde az közli, hogy későn indultak legalább fél órát késnek. Oda értünk a malomhoz 10:02 perckor. Már ott várt minket Skalp és felesége, a másik bmw gs es meg 2 transalpos és 1 pár a suzuki vitarával. Pár percre rá jött a micubishi outlanderes csapat is 4 fővel  jó 10 percre rá Taki, Joci is befutott a legvégén pedig Tündéék.  Skalp meglepően visszafogottan kezelte a késést. Gyors köszönés pakolás útvonal megbeszélés Tünde lerakta a kocsit amivel jöttek, Közben megbeszéltük, hogy a motorosok és az autósok külön mennek. Határig semmi gond Tomi hátra szólt még időben, hogy készítsük a személyit mert fog kelleni. Persze ez nem sikerült mindenkinek :D de megvolt átkeltünk mindenki megvette az út használati díjat váltottunk lejt haladunk tovább itt már teljesen külön. Vitarás csapat elzúzott előttünk ment a Micus csapat párszor rossz irányba kanyarodtak de nem volt vészes. Haladunk nagy unalmunkba gondolkodunk mit hallgassunk ami mindenkinek tetszik. Egyszer csak véletlenül kiderült, hogy Tünde és két lánya Móni és Bea szeretnek énekelni. Mit ad isten Tominak megvolt István a király teljes opera az egyik SD kártyáján és megszólalt. Hátulról jön a hang úú ezt imádjuk kedvencünk nagyon szeretjük énekelni. Innentől aztán a ment az éneklés teljes hangerőn sztereóban az első túra megállóig ahol séta lesz. Egyszerre értünk oda a motorosakkal lepakolás séta le a Bihar kapu barlangig. A terep jó volt nem volt unalmas. Voltak meredekebb részek de teljesen jó volt a lefelé vezető út a barlangig. Barlang maga gyönyörű bent van létra meg a falban kiépített fellépők. Volt egy vízmosás lefele olyan 20-30 M hosszú lehetett elég keskeny és csúszós de járható. Gyönyörű cseppkövek voltak az út végén pedig egy szakadék elég mélynek tűnt és lehetett hallani, hogy csobog a víz lent. Indulás felfele itt páran külön váltunk a túra vezetőtől mi a rövidebb úton mentünk így hamarabb felértünk. Mikor felértünk megemlítette a túra vezető, hogy úgy szereti ha együtt van a banda így jól kibeszéltek minket. :D Kis társalgás motorosok öltöznek már sötétedik indulás Torockóra a szállásra. Elindultunk előttünk a vitarás ő előttük micusok. Szépen szétszakadt a banda ahogy az lenni szokott megyünk nézzük a szép tájat egyszer csak meglátjuk a vitarát az út szélén. Gyors nézelődés fényképezés itt már kezdett sötétedni. Elindultunk együtt ők mennek elöl mutatják az utat. Egyik faluban beértünk pár autót ők megelőzték mi nem tudtuk egy jó darabig és nem értük utol őket. Gps elő Torockó beír azt jön a döbbenet még 90 km szerpentinen ami 2 óra. Már erősen sötétedett. Haladtunk ment az éneklés szűkös volt az idő vacsira oda kellett érni jó tempóval haladtunk már, már Need for speedhez hasonló volt a versenyfutás az idővel. Gyors telefonhívás az outlanderes csapatnak hogy, merre járnak 20 percre voltak előttünk. Odaértünk a szállásra (Bitai Magda) majdnem egyszerre a vitarával. Elfoglaltuk a szobákat 10 perc és vacsora. Vacsora Csorba leves meg valami pörköltes tészta ami nagyon jó volt. Közben előkerültek a pálinkák kiderült, hogy a két transalpos elesett. Az egyik a bokáját másik pedig a térdét ütötte be. Megittuk a kis pálinkát megvacsoráztunk irány a város körülnézünk. A város nagyon jó hangulatú szép tiszta hely. Megálltunk egy kis kocsmában páran ittak valamit valaki csokit evett közben beszélgettünk 1 óra múlva elindultunk vissza aztán ment mindenki aludni.

Szombat:

Reggeli teljesen jó volt indulás a boltba van 1 óra bevásárolni. Én megkértem Tündét velünk is számoljanak ebéd vásárláskor. Megbeszélt időben megint nem tudtunk elindulni de 20 perc késéssel elindultunk együtt mindenki Bélavára hegyi túrára. Kivéve a 2 transalpos aki elesett. 30Km és közben éneklés múlva oda értünk a kiindulási ponthoz. A séta maga szinte leírhatatlan élmény de megpróbálom azért. Gyönyörű őszi színekben pompázott az erdő jól haladtunk pihenőkkel de felértünk a tetejére. A kilátás gyönyörű megebédeltünk legeltettük a szemünket meg magunka mert ebédeltünk. Utána legalább 1 órát pihengettünk a jó melegben a gyönyörű kilátásban a tiszta levegőn. Én naiv úgy gondoltam, hogy túl vagyunk a nehezén hiszen már csak lefelé kell menni. Igen lefelé sem volt egy laza séta. Persze a táj a fák a hegy az erdő gyönyörű meg séta közben azért erősen ment a hülyéskedés. Valaki elkezdett azzal poénkodni hogyha megálltunk nézelődni akkor elkezdett Hangosan csodálkozni. Tudjátok. Áááááááá, óóóóóóóó úúúúúúúú. Nem kell ecsetelnem csorda szellem mindenki egyszerre csinálta 2 alkalom után. Elég vicces volt ahogy Skalp megállt és mindenki egyszerre kiabálta, hogy óóóóóóóó. Szikla meredélyek következtek a lefele utunkban mikor megláttam majdnem kiugrotta szemem. Valahogy szép lassan csak lejutottunk a hegyről. Nagyon jó volt. 17 km volt a táv teljes hossza és 700 valamennyiről 1370 re mentünk fel. Indulás a szállásra világos volt elindultunk a motorosok előtt úgyis megelőznek. Kiértünk a főútra ami szerpentin ugye előre ment az outlander mi pedig utánuk. Hátul ment az éneklés a sofőrrel együtt. Én ugye egy nótát sem ismertem így én csak hallgattam de így is nagyon nagy élmény volt. Mondtam Tominak, hogy tudunk mi úgy menni 6 személlyel mint az outlander. El is indult torockóig a need for speed romania énekelve. És nem maradtunk el csak előzéssekkor az előttünk haladótól. Voltak útközben vicces nevű települések de ami megmaradt az a Buru meg a Vidolm. Vidolm ot el is könyveltük Vidám szó kiváltására alkalmas szónak. Beértünk torockóra ment le a nap félbevágta a székelykövet nagyon szép látvány volt. Pálinka beszélgetés később vacsora. Vacsora egy nagyon finom leves volt másodiknak meg káposztába tekert hús. Elnézést a neveket nehezen jegyzem meg. Éjszakába nyúló beszélgetés pálinkázás nagyon hangulatos este volt.

Vasárnap:

Felkeltünk előző nap megbeszéltük, hogy mivel messze megyünk reggeli után el kell indulnunk mert nem érünk haza meg nehéz vezetni fáradtan órákon keresztül. Reggelire tojás rántottát kaptunk meg a szokásos dolgokat nagyon ízletes volt. Pakolás elköszönés mindenkitől Skalpnak megköszöntük a túrát, indulás haza. A haza út énekelve nagyon vidáman egyszerre komolyan és komolytalanul telt. Határon nem volt semmi probléma Békéscsaba fele lehet megint elkaptunk egy traffit. :( Békéscsabán megálltunk elköszönés átpakolás Tündéék kiszállnak és mennek Pestre. Mi ketten Tomival indultunk tovább Gyöngyös irányába. Előttünk volt 200 km síkság. Fáradtan bár de törve nem eljutottunk Gyöngyösre átpakoltam motorra elköszöntem Bencsik úrtól megköszöntem neki a fuvart és elindultam haza Adonyba. A Haza utam az m3 ason vezetett ahol szép kis torlódás volt így nem volt unalmas. 7 órára értem haza. Kicsit sajnálom, hogy a vasárnapi programot nem tudtuk végig csinálni de ezt csak így lehetett kivitelezni, hogy emberi időben mindenki haza jusson.

Az egészről:

Az egész túra egy nagyon jó hangulatú családias kirándulás volt. Nagyon élveztem nagyon sok élményt szereztem. Ezt egy leírhatatlan élménynek éltem meg. Végig vigyorogtam mint a vadalma.

Köszönet:

Köszönöm Skalp és Tünde (Skalp párja) nélkületek ez a túra nem jött volna létre.

Kösz Bencsik úr, hogy jöttél és te voltál a szállító meg vállaltad idegrendszert nem kímélő elszántsággal az utat.

Köszi Tünde és családja (Bea,Móni,Dani;Tünde)lmény volt veletek utazni egy autóban és hallgatni a kórust. Nagyon kedvesek és figyelmesek vagytok.

Sajnos nem tudom mindenkinek a nevét mert nem jó a név memóriám de akik ott voltak nekik is köszönöm jó kis csapat voltunk így együtt.

Balról Jobbra a nevek:

Bencsik Úr; Simonművek(Én); Móni;Tünde;Bea;Dani;Vitarás úriember párja.

Kösz mindenkinek. A hibákért és elírásokért elnézését kérek előre is.